Obchodní škola – 63-51-J/01

  • dvouleté studium ukončené závěrečnou zkouškou
  • studium zaměřeno na telemarketing
  • jeden cizí jazyk, další jako nepovinný předmět
  • obor vzdělání je vhodný pro ty, kteří se chtějí věnovat práci v administrativě, v call centrech (zelené linky) nebo obsluze telekomunikačních zařízení
  • počet studentů ve třídě 10 – 14

Profil absolventa

Absolvent oboru se uplatní jako zaměstnanec v technicko -administrativních činnostech zejména jako:

  • asistent vedoucího pracovníka ekonomických, personálních a obchodních útvarů na střední a nižší úrovni řízení
  • referent ve státní správě na nižším stupni řízení
  • absolvent je schopen vést daňovou evidenci a účetnictví ve zjednodušeném rozsahu pro podnikatele – fyzické osoby
  • absolvent se dále uplatní v oddělení telemarketingu malých a středních podniků

Výše uvedené činnosti je absolvent schopen provádět samostatně v závislosti na svém zrakovém postižení a potřebné úpravě pracoviště a pracovních podmínek.

Absolvent je veden k dodržování právních norem, obchodní a profesní etiky a pravidel slušného chování.

Kompetence absolventa

Absolvent získá k výkonu své kvalifikace následující odborné kompetence:

  • vyhotovuje běžné obchodní dopisy v úpravě dle normy ČSN 01 6910
  • vyhotovuje tabulky a přehledy podle obecně uznávaných pravidel
  • manipuluje s dokumenty v souladu s předpisy o spisové službě
  • k provádění administrativních činností využívá vhodné prostředky ICT
  • provádí běžné hotovostní operace a operace v bezhotovostním platebním styku
  • provádí základní výpočty spojené s nákupem a skladováním zásob
  • provádí základní výpočty spojené s využíváním dlouhodobého majetku
  • provádí základní výpočty v oblasti mezd a odvodů
  • vyhotovuje a zpracovává příslušné doklady související s pohybem majetku a závazků
  • vede daňovou evidenci
  • vede účetnictví ve zjednodušeném rozsahu, provádí účetní uzávěrku a sestavuje účetní závěrku ve zjednodušeném rozsahu
  • provádí základní výpočty v oblasti daní z příjmů a silniční daně
  • vyhledává právní předpisy potřebné k výkonu jednotlivých činností
  • dodržuje stanovené normy a předpisy v oblasti řízení jakosti

Absolvent je veden tak, aby:

  • znal význam, účel a užitečnost vykonávané práce, její finanční a společenské ohodnocení
  • zvažoval sociální dopady svých kroků a rozhodnutí souvisejících s výkonem práce
  • nakládal s materiály, vodou, energiemi, odpady a jinými látkami s ohledem na ochranu životního prostředí

Absolvent je veden tak, aby v oblasti aktivního a pasivního telemarketingu:

  • respektoval zásady společenského chování včetně telefonické etikety
  • ovládal a respektoval telekomunikační tajemství
  • vedl hovor, vytvářel pozitivní první dojem
  • naslouchal pečlivě klientovi, sledoval jeho reakce, odpovídal vhodně na dotazy a připomínky
  • analyzoval typ klienta a styl jeho jednání a přizpůsoboval se mu
  • motivoval klienta, argumentoval přínosem pro klienta, ujasňoval si vhodnost a pochopení podaných informací
  • vyhotovil, příp. dokončil záznam o provedeném hovoru
  • zabýval se následnou péčí o klienta, kontroloval plnění
  • aplikoval kombinaci komunikace telefon – internet
  • ovládal práci se skriptem, rozlišoval podstatné a méně podstatné informace
  • vyhledával informace různého druhu, kontroloval stávající data a aktualizoval je, aplikoval změny

OBOR A UČEBNÍ PLÁN

Obor vzdělání je vhodný pro ty, kteří se chtějí věnovat práci v administrativě, v call centrech (zelené linky) nebo obsluze telekomunikačních zařízení.

Kód a název oboru vzdělávání 63-51-J/01 Obchodní škola

Stupeň vzdělání střední vzdělávání zakončené závěrečnou zkouškou

Délka a forma vzdělání dvouleté denní studium

Organizace výuky počet studentů ve třídě 10–14

Učební plán platný od 1. 9. 2010

Učební plán oboru Obchodní škola naleznete v sekci Učební plány

GDPR