V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a vyhláškou č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání, v platném znění, vyhlašuje ředitelka školy druhé kolo přijímacího řízení pro školní rok 2022/2023 pro tyto obory vzdělání:
Čtyřleté obory s maturitou
Dvouletá odborná škola zakončená závěrečnou zkouškou
Přihláška ke studiu
Pro 2. kolo přijímacího řízení je nutné, aby uchazeč doručil řádně vyplněnou přihlášku ředitelce školy nejpozději do 16. května 2022, a to buď osobně, nebo doporučeným dopisem. Součástí přihlášky ke vzdělávání jsou tyto doklady nebo jejich ověřené kopie:
a) vysvědčení z posledních 2 ročníků, ve kterých uchazeč splnil nebo plní povinnou školní docházku
b) doporučení školského poradenského zařízení obsahující podpůrná opatření pro nezbytné úpravy přijímacího řízení
Termíny příjímacího řízení
pro obory vzdělání:
stanovuji termín pro konání školní přijímací zkoušky, která má formu přijímacího pohovoru v místě školy na 26. května 2022. Přesný čas bude uchazeči oznámen v zaslané pozvánce k přijímacímu řízení.
Přijímací pohovor sleduje studijní předpoklady uchazeče potřebné pro zvolený obor vzdělání v kontextu s doporučením školského poradenského zařízení. Obsahově vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Kritéria přijímacího řízení 2. kola – maturitní obory vzdělání
Do oborů středního vzdělání s maturitní zkouškou budou uchazeči přijímáni dle pořadí sestaveného na základě výsledků jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka a literatury a matematiky, na základě průměrů prospěchu na základní škole a na základě zájmu o zvolený obor. Při přijímání žáků ke studiu čtyřletých oborů vzdělání posuzuje škola:
1. přijímací pohovor
Přijímací pohovor je volnou rozpravou nad důvody pro volbu oboru a rozhovor v rámci všeobecných znalostí.
Uchazeč může získat maximálně 40 bodů na základě rozhodnutí přijímací komise. Uchazeč, který získal v přijímacím pohovoru méně než 12 bodů, neuspěl a není přijat.
2. úroveň prospěchu uchazeče na základní škole
Hodnotí se prospěch uchazeče za druhé pololetí 8. ročníku a za první pololetí 9. ročníku základní školy. Průměr za oba ročníky dohromady je započítán do celkového bodového hodnocení dle následující stupnice:
průměr do |
1,1 |
1,2 |
1,3 |
1,4 |
1,5 |
1,6 |
1,7 |
1,8 |
1,9 |
2,0 |
2,1 |
2,2 |
2,3 |
2,4 |
2,5 |
počet bodů |
15 |
14 |
13 |
12 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Maximální počet bodů je 15, u průměru nad 2,50 se započítává 0 bodů.
Součástí kritérií přijímacího řízení nesmí být hodnocení na vysvědčení za druhé pololetí školní školního roku 2019/2020. Pokud uchazeč v tomto školním roce končil 8. ročník, bude jeho prospěch hodnocen za první pololetí 8. ročníku.
3. zájem o obor
V hodnotící škále 0-10 bodů budou přijímací komisí přidělovány body za doložení zájmu o zvolený obor vzdělání nebo úspěchy v organizovaných vědomostních soutěžích. Účast je nezbytné doložit prokazujícím dokladem při podání přihlášky (např. doporučující dopis, diplom, potvrzení ZŠ apod.)
Zájem o obor může uchazeč doložit takto:
Podrobná kritéria a výsledky přijímacího řízení budou vyvěšena na webových stránkách školy.
Kritéria přijímacího řízení 2. kola – obchodní škola
Uchazeči budou přijímáni dle celkového pořadí sestaveného na základě průměrného prospěchu na základní škole za 2. pololetí 8. ročníku a 1. pololetí 9. ročníku, na základě přijímacího pohovoru a na základě speciálních vzdělávacích potřeb, které uchazeč doloží jako součást přihlášky ke studiu oboru. Při přijímání žáků ke studiu dvouletého oboru vzdělání vychází škola z:
1. přijímacího pohovoru
Přijímací pohovor je volnou rozpravou nad důvody pro volbu oboru a rozhovor v rámci všeobecných znalostí.
Uchazeč může získat maximálně 40 bodů na základě rozhodnutí přijímací komise. Uchazeč, který získal v přijímacím pohovoru méně než 12 bodů, neuspěl a není přijat.
2. úrovně prospěchu uchazeče na základní škole
Hodnotí se prospěch uchazeče v posledních dvou ukončených ročnících, a to za druhé pololetí 8. ročníku a za první pololetí 9. ročníku základní školy. Průměr za oba ročníky dohromady je započítán do celkového bodového hodnocení dle následující stupnice:
průměr do |
1,1 |
1,2 |
1,3 |
1,4 |
1,5 |
1,6 |
1,7 |
1,8 |
1,9 |
2,0 |
2,1 |
2,2 |
2,3 |
2,4 |
2,5 |
počet bodů |
15 |
14 |
13 |
12 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Maximální počet bodů je 15, u průměru nad 2,50 se započítává 0 bodů.
Součástí kritérií přijímacího řízení nesmí být hodnocení na vysvědčení za druhé pololetí školní školního roku 2019/2020. Pokud uchazeč v tomto školním roce končil 8. ročník, bude jeho prospěch hodnocen za první pololetí 8. ročníku.
Obecná ustanovení pro všechny obory vzdělání
Na základě získaného počtu bodů bude pro každý obor vzdělání sestaveno závěrečné pořadí uchazečů v rámci přijímacího řízení v příslušném kole.
Uchazeči, kteří vyhověli podmínkám přijímacího řízení, stanovených kritérii, jsou přijati v pořadí podle celkového počtu dosažených bodů, a to do předpokládaného počtu přijímaných uchazečů.
Postup v případě rovnosti bodů
V případě rovnosti bodů v přijímacím řízení bude o pořadí rozhodnuto primárně na základě vyššího bodového ohodnocení za jednotnou přijímací zkoušku.
V případě další rovnosti bodů rozhoduje vyšší počet bodů získaný na základě hodnocení na vysvědčení z předchozího vzdělávání.
Podmínky přijetí
Žák, který byl přijat ke studiu ve střední škole, musí zároveň splnit následující podmínky:
a) Podmínka splnění povinné školní docházky nebo úspěšného ukončení základního vzdělávání před splněním povinné školní docházky
Ke vzdělávání ve střední škole lze přijmout uchazeče, kteří splnili povinnou školní docházku nebo úspěšně ukončili základní vzdělávání před splněním povinné školní docházky.
b) Podmínka doporučení školského poradenského zařízení
Dle § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů, ke vzdělávání ve střední škole, která je zřízena pro žáky s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem, lze přijmout pouze toho uchazeče, který doloží doporučení školského poradenského zařízení, kterým se uchazeči doporučuje vzdělávání ve škole pro žáky s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem.